Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde, "Geliştir-Uygula-Paylaş" projesi kapsamında gerçekleştirilen "II. Ankara Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresine, sürdürülebilir kalkınma için eğitim teması ile katıldığımız kongrede "Etkinlik Temelli Uygulamalarla Meslek Lisesi Öğrencilerinin Çevresel Duyarlılıklarının Geliştirilmesi" adlı bildirimiz Okul Müdürümüz İlkay AYDIN ER tarafından sunuldu. Danışman akademisyenimiz Gazi Üniversitesi Prof. Dr. Salih ŞAHİN'e ve GUP ekibi Gülden KILIÇ, Özlem GÖGER, Abdüsselam KAYGISIZ, Atakan ÜÇÜNCÜ ve Şeyma YENİCE'ye projeye katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
Okulumuz öğretmenleri farklı çalışmalarla çevresel duyarlılıkları artırmayı hedeflediler.
1. “Şapkamı takarım çevreye bakarım” etkinliği ile Altı şapka düşünme tekniğini kullanarak öğrencilerimizin çevre sorunlarını tartışması ve çözüm önerilerini sunması amaçlandı.
2. “Sanatla geri dönüşüm” etkinliği ile Gençlik ve Spor Bakanlığı Mamak Gençlik Merkezi iş birliğiyle Ahşap yakma, ebru yapma ve kille yeni nesneler elde ederek var olan eşyaların sanatla estetik olarak farklı bir boyut kazandırılması ve dönüştürülmesi amaçlanmıştır.
3. “Çevre dostu sınıfı belirliyoruz” etkinliği ile öğrencilerimizin geri dönüşüm bilincini kazanması ve zararlı atıkların toplanmasında gereken hassasiyeti kazanması amacıyla 9. Sınıflarımızın arasında “Çevre Dostu Sınıfı” belirliyoruz isimli yarışmamızı yaptık. Sınıfı temiz tutma, atık kağıtların toplanarak geri dönüşüm tesislerine verilmesi, eski giysilerin toplanarak dönüştürülmesi, çevre için aşırı derecede zararlı kabul edilen atık pillerin toplanmasını içeren bu yarışmayla hem tatlı bir rekabet hem de geri dönüşümün önemini fark etmeleri sağladık.
4. "Okyanusların sessiz çığlığını duyuyor musun?" etkinliği ile örnek bir olaydan yola çıkılarak öğrencilere su kaynaklarının nasıl kirlendiği sorusuna doğaçlama cevaplar vermesi sağlandı. Deniz kirliliği ile ilgili video gösteriminin ardından hikâyede geçen atık materyaller kullanılarak bir deniz canlısı olan ahtapot yapılarak deniz kirliliğine karşı farkındalık oluşturuldu. Yapılan bu ahtapot okulumuzun girişte sergilendi.
5. “Kim Daha Bilinçli?” etkinliği ile her sınıfa küresel çevre sorunları anlatıldı. Her sınıfı temsilen 3 öğrencinin katıldığı bilgi yarışması yapıldı. Küresel çevre sorunlarını içeren soruların yer aldığı yarışmamızda öğrencilerimiz hem yarıştılar hem de öğrendiler.
6. “Doküman oluşturma ve paylaşma yöntemi ile kağıt israfını önlüyoruz” etkinliği ile Kâğıt kullanımını azaltmak, dokümanlarımızı dijital ortamlarda tutma, kullanma ve paylaşma bilincini kazandırmak amacıyla eğitim verildi. Böylelikle daha aza ağaç kesimi ve çevre hassasiyeti kazandırma amaçlandı.
7. “Kompost yapıyoruz?” etkinliği ile sınıflarda kompost hakkında bilgi verildikten sonra Mamak Belediyesinden Çevre Mühendisi Şenay KABACI’yı okulumuza davet ettik. Bu konuda kısa bir eğitim verildi ve örnek kompost yapımı uygulandı.
8. “Teknoloji çevreye zararlı mıdır yoksa teknoloji çevreye yararlı mıdır?” konulu münazara etkinliği ile öğrencilerimizin çevre konusunda geliştirilen yeni teknolojiler konusunda bilgi edinmesi sağlandı.
9. “Gençler minikleri tohumla buluşturuyor. ” etkinliği ile gençlerimizin miniklerle birlikte çiçek yetiştirme sorumluluğunu almaları, tohumdan başlayarak bir canlının dünyaya gelmesi ve büyüme evrelerini birlikte gözlemlemeleri ile toprağa ilgi ve duyarlılık artırmak, merhamet, yardımlaşmayı öğrenmeleri, özgüven ve temsil bilincini geliştirmeyi, doğa sevgisi ve doğayı koruma bilinci kazandırarak tüm varlıklara karşı faydalı bir iş yapmanın verdiği mutluluğu tatmaları amaçlanmıştır.
10. “Karbon ayak izimizi belirliyoruz” etkinliği ile öğrencilerimizin tüketimleri ve yaptıkları faaliyetler sonucunda ortaya çıkardıkları karbon miktarını ölçerek doğaya olan etkilerini farkına varmalarını sağladık.
Öğretmenlerimizin 11 haftalık eğitim ve etkinlikler sonrası Çevreye yönelik tutum ölçeği son testi uygulanmıştır.