GELİŞTİR UYGULA PAYLAŞ PROJEMİZİN ETKİNLİĞİ OKYANUSLARIN SESSİZ ÇIĞLIĞINI DUYUYOR MUSUN?

GELİŞTİR UYGULA PAYLAŞ PROJEMİZİN ETKİNLİĞİ OKYANUSLARIN SESSİZ ÇIĞLIĞINI DUYUYOR MUSUN?

27.03.2024 286

Geliştir Uygula Paylaş" projesi kapsamında Etkinlik Temelli Uygulamalarla 9. Sınıf Öğrencilerimizin Çevresel Duyarlılıklarını Geliştirmek amacıyla Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı öğretmenleri Handan SENEM ve Fatma YILDIZ tarafından "Okyanusların sessiz çığlığını Duyuyor musun?" etkinliği yapıldı. 

OKYANUSLARIN SESSİZ ÇIĞLIĞINI DUYUYOR MUSUN?

 

Okulumuz 9. Sınıf öğrencilerinin çevreye duyarlı bir birey olmalarını amaçlayan projemize yaratıcı bir hikaye ile başladık... Ahmet çok başarılı bir öğrencidir. Çok çalışıp iyi bir üniversiteyi kazanmıştır. (Öğrencilerin Ahmet'in hangi üniversite ve hangi bölümü kazanmış olabileceği ile ilgili düşüncelerini söylemeleri sağlanır. Öğrencilerin söylediği üniversite ve meslek kullanılarak hikayeye devam edilir.) Ahmet üniversiteyi bitirmiş ve çok yoğun çalışmaktadır. Ahmet yoğun çalışma temposundan uzaklaşmak için ne yapması gerektiğini düşünürken eskiden yüzmeyi çok sevdiğini hatırlar ve dalgıçlık eğitimi almaya karar verir.  Eğitimlerin ardından eğitmeni Ahmet'i İzmir Urla'da dalabileceği bir yere götürür. Ahmet dalgıç giysilerini giyip denizin masmavi sularına daldığında suyun altında gördüğü manzara onu çok etkiler.  Rengarenk balıklar daha önce varlığından haberdar olmadığı pek çok deniz canlısı... Ancak Ahmet gördüğü manzarayı kirleten, deniz canlılarını zehirleyen, onlara yaşam olanağı tanımayan pek çok ta atık görür ve çok üzülür.  Suyun altında heyecanla ilerlerken bu atıkları toplamaya karar verir. Denizi ne kadar atıktan kurtarırsam o kadar iyi olur diye geçirir içinden. Bir yandan atıkları toplarken bir yandan da bu atıkların buraya nasıl geldiği ile ilgili hayal kurmaya başlar...

Eğitimci, meyve suyu kutuları, kumaş parçaları, pet şişe vb. doldurduğu poşetin içinden öğrencilerin bir tane atık çekmesini sağlar. Öğrencilerden çektiği nesnenin buraya nasıl geldiğini hayal edip bir cümle ile anlatması istenir. Tüm öğrencilerin bir atık çekerek bu atığın denize nasıl ulaştığını söylemelerinin ardından deniz kirliliğini konu alan bir video izlenir. 9. Sınıf öğrencilerine yapılan bu uygulamanın ardından her sınıftan bir öğrenci seçilerek çorapların içine etkinlikte kullanılan atık materyalleri doldurulup birleştirilerek ahtapot şekli vermeleri ve üzerine parmak boyası ile noktalar yapmaları sağlanır. Ahtapotun kollarına deniz kirliliğine sebep olan durumların yer aldığı  bilgi notları takılarak proje sona erdirilir.

27-03-202427-03-202427-03-202427-03-202427-03-202427-03-202427-03-202427-03-2024